1. Kempingek

Gyere és fedezd fel velünk Toszkánát...

Mikor
20-04-2024
21-04-2024

Pisa - Lucca

Ha Olaszországra gondolunk, elsőkközött jut eszünkbe a pisai ferde torony. A torony a Csodák terén található, még másik 3 meghatározó jelentőségű építménnyel. Olyan ez, mintha a kultúrát nagy dózisban kapnánk vénásanJ A még jelen lévő építmények a Dóm, a Keresztelőkápolna és a Temető. Ezért mi is elvisszük kedves turistáinkat, hogy mókás fényképeket készíthessenek a toronnyal, és megcsodálhassák a régmúlt ajándékait.

Pisa után útra kelünk Luccaba az ezer éves falak közé zárt óvárosba, amit a Száz Templom Városának is neveznek. Egy igazi hiteles Toscán város, elragado, sikátoros utcáin bolyongva, elbűvölő kis terekre, templomokra, tornyokra, kézműves boltokra, antik piacra, es eldugott éttermekre bukkanhatunk. A város főtere, a Piazza Amfiteatro, melynek helyen egykor római amfiteátrum allt, mára éttermeknek es bároknak ad otthont, ez a luccaia kedvenc találka helye is egyben.

Siena – San Gimignano – Volterra

Siena, ha valaki Toscanában van, akkor kötelező célpont! A városban rendezik Toscána legismertebb eseményét a Paliot, a középkori lovagjátékot. A várost a legenda szerint Remus fia alapította. Siena három dombtetőre épült egy városfalon belül, és harmadokból, illetve 17 részből áll. A középpontja a Piazza del Campo egy kagyló alakú tér. Ez a világ egyik legszebb tere, ahova érdemes kicsit leülni és körbenézni a Palazzok során.  Mindenképp meg kell néznünk a Dóm- ot és a Palazzo Pubblico a Torre del Mangiaval, Siena masik jelkepevel, a 102 meteres toronnyal. Ez utóbbit érdemes megmászni, két okból is, 505 lépcsőfokkal egy egész hétre letudjuk a kardioedzésünket, másrészt igen pazar kilátás tárul a szemünk elé Toscána varázslatos domboldalaira.

Utunkat San Gimignanoban folytatjuk, mely egy 300 m magas dombon fekvő, városfallal körülvett, 8 bejártú városka. Nagyon figyelemre méltóak tornyai, a város “felhőkarcolói” , melyből egykor több, mint 70 darab állt, mára ezekből már csak 13 maradt. Ez a település ma is szinte úgy néz ki mint a középkorban, aki szereti azt az időszakát a történelemnek, úgy érzi hazaért.:) A fagylaltrajongóknak kötelező program megkóstólni a világ legjobb fagyizójának választott cukrászda remekműveit.

Endorfinszintünk rendbetéltele után utunkat a vámpirok városában, Volterrában fejezzük be, itt játszódik az Alkonyat-saga Újhold részének egyik fő jelenete,J No de ne hagyjuk, hogy a tini láz úrrá legyen rajtunk, térjünk vissza ebbe az Etruszk városba... A városka az Etruszk hagyomány szerint dombtetőre épült, utcáiról, tereiről néhol csodás kilátás nyílik a környező dombvidékre, ligetekre és szőlőültetvényekre.

Bórkóstoló Bolgheri-ben

Ha Toszkánában vagyunk vétek lenne kihagyni egy szőlő –és olivaültetvény látogatást.

Programunk során ellátogatunk egy helyi birtokra, ahol megismerkedhetünk azzal, hogy az olasz hagyományban milyen is a szőlő feldolgozása, a pincészetben pedig a bor készités fortélya. Mindezek után elköltünk egy borkóstolóval egybekötött inycsiklandó Toszkán ebédet.

A menü magába foglal egy szalámi- ès prosciutto tálat, egy sajttálat két különböző érlelési idejű sajkülönlegességel, lekvárral és mézzel kinálva, egy főételt (Toszkán leves, tortelli maremmani al ragu di chianina vagy tagliatelle al ragu), egy-egy pohár- fehér és vörösbort.

Az ebédet követően vásárolhatunk a birtok kiváló boraiból és olivaolajaibol.

A kiadós ebédet egy kis sétával dolgozzuk le Bolgheri középkori belvárosában.

CIM

TOSZKÁNA: Via dei Cavalleggeri Nord 88,
57020, Marina di Bibbona (LI)